Wednesday 5 November 2014

AYAM SUNTIK vs SUPLIMEN LIFELINE



Al Kisah ayam  suntik vs suplimen





CAP juga mengesahkan ayam di negara ini diberi hormon dan antibiotik untuk menyihat dan menggemukkannya. Menurut Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia dan Pakar Kesihatan Awam, Datuk Dr Maamor Othman, antara kesan sampingan pengambilan ayam yang disuntik hormon estrogen ini terutamanya kepada lelaki adalah menghadapi masalah gynecomastia atau buah dada mereka membesar dan berisiko menghidap barah payu dara lebih dahsyat daripada wanita (Harian Metro).ayam-suntik-antibiotik-hormon-enzim

Menurut Pensyarah Fakulti Farmasi UiTM, Dr Mohd Zulkefeli Md Jusoh, kekerapan memakan ayam khususnya daripada jenis ayam daging akan membawa ketidakseimbangan hormon kepada tubuh, yang dalam tempoh jangka panjang akan menyebabkan risiko penyakit kanser (Utusan Malaysia).

Selain hormon, ayam daging mempunyai kadar kolestrol yang tinggi berbanding makanan lain dalam kumpulan makanan berprotein dan boleh meningkatkan risiko penyakit jantung, diabetis dan masalah kegemukan, menurut pakar pemakanan dari Jabatan Pemakanan dan Dietetik, Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan Universiti Putra Malaysia (Utusan Malaysia).

Untuk meningkatkan kelembutan daging ayam, air masin (saltwater) biasanya disuntik ke dalam tubuh ayam dalam satu proses yang digelar plumping. Namun dalam sesetengah kes, kira-kira satu perlima hingga melebihi separuh berat ayam dipenuhi dengan air yang menyebabkan ayam tersebut mengandungi kadar natrium yang tinggi dan boleh menyebabkan masalah kesihatan.

Selain itu antibiotik yang digunakan untuk tumbesaran ayam yang kadang-kadang mencapai hingga kadar 20-25% boleh menyebabkan masalah kesihatan. 

Pengambilan antibiotik dalam jangka masa panjang akan mengganggu bakteria normal dalam tubuh manusia dan menyebabkannya berubah menjadi bakteria yang menyebabkan penyakit, selain membuatkannya bertambah kebal terhadap sebarang ubat-ubatan.

SOOO... Apa kaitan ayam suntik ni dengan suplimen? 

>>>SEBAB KITA PERLUKAN SUPPLEMENT UNTUK MENCEGAH DAN MEMPERTAHANKAN ANTIBODI BADAN

>>>KERANA BANYAK MAKANAN DAN MINUMAN YANG KITA MAKAN SEHARI SEHARI TIDAK MEMPUNYAI JAMINAN ATAS KESIHATAN KITA.

LEBIH 8 /10 RISIKO WANITA DISAHKAN MENDAPAT KANSER PAYU DARA?
Maksud nya nak makan apapun ..pastikan  ambil supplement berkhasiat sebagai benteng pertahanan antibodi..

CARANYA MUDAHHH...

❤️❤️HANYA  MINUM SEGELAS LIFELINE SEHARI❤️❤️



Badan kita diumpamakan seperti benteng untuk menahan sebarang penceroboh seperti bakteria, virus, menahan daripada jangkitan dan beberapa jenis kanser. 

Tetapi dengan cara hidup dan pemakanan sekarang yang tiada jaminan kita setiap hari terdedah dengan pelbagai faktor.

Persekitaran merokok, kekurangan nutrisi, tekanan, kurang senaman dan tidur memang sentiasa menganggu sistem dalam badan. 

Izin Allah. In shaa Allah

ALPHA LIPID LIFELINE adalah hadiah dari alam semula jadi untuk menyokong daya hidup sihat sehari-hari, imuniti pertahanan badan kita.

Fikir2kan.. KESIHATAN ADALAH NIKMAT...

UNTUK DAPATKAN BENTENG PERTAHANAN DARI PENYAKIT NI.. BOLE PM/MESEJ 0176663872
COD AREA PASIR GUDANG JOHOR DAN SEKITARNYA..


No comments:

Post a Comment